= Welkom =


Welkom op de website Kinderen van het Licht


In dit nieuwe tijdperk van wakkerworden
waarin de wereld talloze veranderingen
ondergaat die de mens zelf heeft geschapen
uit onwetendheid, wil deze website terug
gaan naar de bron.
De kinderen van het Licht zullen wereldwijd
opstaan en leiden vanuit hun innerlijke kracht
Laten we hand in hand de waarheid aan het
licht komen en ons verbonden bewustzijn
samen sterken tot een wereld van eenheid.


5 mei 2012

Loslaten van het IK



Door enkel buiten onszelf te kijken
krijg je het idee dat 'ik' kan helpen
dit is echter een heel gevaarlijk idee
want wie weet wat goed is voor iemand anders?

als er een 'ik' is om een 'jij' te helpen
is er nog steeds verdeeldheid
tussen wie alles 'juist' heeft
of wie alles 'verkeerd' heeft

Waarlijk helpen doe je eerst met
innerlijk inzicht:

Zien dat er nog steeds een identiteit bestaat
die uit medelijden niet kan toekijken
dat alles 'verkeerd' loopt,

het is echter soms nodig dat de persoon
zelf het verkeerde kiest om zelf tot inzicht te komen

En dan onstaat er een heel andere ruimte,
ruimte tot samen delen
door te delen met elkaar verdwijnt ik en jij
dan is er enkel nog waarheid voor beide

we zijn zo gevangen geworden door
de meningen van het 'ik'
dat er nog nauwelijks plaats is
voor gesprek zonder persoonlijkheden

en dat is het verschil tussen fictie en werkelijkheid:

de fictie is het intellectuele 'ik'
de werkelijkheid het hartverwarmende wij

en zelfs wij verdwijnen in de leegte,
de leegte van liefde en licht.


Pascal Delay

Geen opmerkingen:

Een reactie posten