= Welkom =


Welkom op de website Kinderen van het Licht


In dit nieuwe tijdperk van wakkerworden
waarin de wereld talloze veranderingen
ondergaat die de mens zelf heeft geschapen
uit onwetendheid, wil deze website terug
gaan naar de bron.
De kinderen van het Licht zullen wereldwijd
opstaan en leiden vanuit hun innerlijke kracht
Laten we hand in hand de waarheid aan het
licht komen en ons verbonden bewustzijn
samen sterken tot een wereld van eenheid.


2 januari 2011

Ik ken jou



Als ik zeg: “Ik ken jou”, bedoel ik dat ik je gisteren kende. Ik ken je nu eigenlijk niet. Het enige wat ik ken, is het beeld dat ik me van je heb gevormd. Dat beeld is opgebouwd uit wat jij, vleiend of beledigend, over mij gezegd hebt, wat jij mij aangedaan hebt - het is opgebouwd uit alle herinneringen die ik van je heb - en jouw beeld van mij is op dezelfde manier opgebouwd; het zijn die beelden die in relatie met elkaar staan en ons verhinderen om in werkelijk contact met elkaar te staan. Twee mensen die lange tijd met elkaar samengeleefd hebben, hebben een beeld van elkaar dat hen verhindert werkelijk met elkaar in relatie te staan.”

Kun je nu leven zonder ook maar een enkel beeld van elkaar te hebben? Absoluut geen beeld. Heb je het ooit geprobeerd? Besef dat zolang die beelden producerende machinerie in werking blijft, zolang iedere belediging of vleierij wordt vastgelegd, daardoor een beeld van de ander wordt opgebouwd, een beeld dat verdeeldheid zaait; dat is een kwestie van logica, van gezond verstand.

Is het nu mogelijk zonder ook maar een enkel beeld te leven? Dan zul je ontdekken wat het echt betekent een relatie te hebben, omdat dan je relatie vrij van alle conflict zal zijn. En dat is absoluut noodzakelijk om de beperktheid van het denken te kunnen inzien en om op onderzoek te kunnen gaan naar een holistische manier van leven, die op geen enkele manier versplinterend werkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten